رایچت نفوذ به پایگاه داده خود را تأیید اما نشت اطلاعات را رد کرد
روز گذشته باب دیاچنکو، محقق امنیتی نامآشنا در حوزهی تهدیدهای سایبری، خبر از لو رفتن اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون حساب کاربری رایچت داد. رایچت پلتفرمی برای گفتوگوی آنلاین است که کسبوکارها از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده میکنند. حال بیانیهی رایچت در مورد اتفاق دیروز منتشر شده است.
رایچت در بیانیهی خود، نفوذ به پایگاه داده را تأیید اما تأکید کرد که اطلاعات و دادهها در رایچت به شکل رمزنگاریشده نگهداری میشوند نه بهصورت خام.
مجتبی محمودزاده، مدیرعامل رایچت، بابت نگرانی پیشآمده عذرخواهی کرده و گفته است:
ما از همهی کاربران و مشتریان بابت نگرانی پیشآمده عذرخواهی میکنیم. پایگاه داده رایچت به جهت ارتقا امنیت از دسترس خارج شده و همهی اقدامهای امنیتی برای حفظ اطلاعات مشتریان در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم عذرخواهی ما را بابت نگرانی پیشآمده پذیرا باشید. اطمینان میدهیم که تیم رایچت تمام تلاش خود را برای رفع نقصهای امنیتی به کار بگیرد.
طبق بررسیهای تیم فنی رایچت، تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد. رایچت میگوید طبق قواعد و عرف بینالمللی افشای مسئولانه، تعامل را با هکری که رفتاری همچون «هکر کلاه سفید» دارد، آغاز کرده است و مکاتباتی با وی داشته تا نقص فنی را رفع کند. در نتیجه با برطرف شدن نقص فنی، خدمات رایچت مجددا در دسترس قرار خواهد گرفت.
رایچت در آخر خود را متعهد دانسته است که مسئولانه و شفاف، هرگونه اطلاعات در مورد امنیت دیتای کاربران و مشتریان را همانند گذشته به اشتراک بگذارد. در انتهای بیانیه میخوانیم: «ما رایچت را براساس شفافیت، صداقت و در ارتباط مستمر با مشتریان و کاربران ساختهایم و با حمایت و همراهی همیشگی شما، با تمام جان و دل از آن مراقبت خواهیم نمود.»