دیجی‌کالا گزارش سال ۹۹ خود را منتشر کرد

دیجی‌کالا گزارش سال ۹۹ خود را منتشر کرد

گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا، که با رویکردی داده‌محور و آماری به بررسی عملکرد گروه دیجی‌کالا در این سال پرداخته است، به‌صورت رسمی منتشر شد.

گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا گزیده‌ای از آمار و داده‌های دیجی‌کالا در سال ۹۹ را به مخاطبانش ارائه می‌کند که در هفت فصل گردآوری شده‌ است. هدف از انتشار این گزارش، ارائه تصویری جامع و شفاف به مخاطبان دیجی‌کالاست تا درک بهتری از شیوه عملکرد بزرگ‌ترین بازارگاه آنلاین ایران و پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه به دست آورند. گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا می‌کوشد به چنین سوالاتی پاسخ دهد:

  • وضعیت تجارت الکترونیک در کشور چگونه است و دیجی‌کالا چه جایگاهی دارد؟
  • کاربران ایرانی با چه الگوی رفتاری در سال ۹۹ خرید کرده‌اند؟
  • استقبال کاربران از برندهای ایرانی در سال ۹۹ چگونه بوده است؟
  • دیجی‌کالا در بخش‌های خرده‌فروشی و مارکت‌پِلیس (بازارگاه) چه عملکردی داشته است؟
  • دیجی‌کالا چطور با تکیه بر فناوری، به بهبود تجربه مشتریان و فروشندگان کمک کرده است؟
  • دیجی‌کالا در سال ۹۹ چگونه با چالش کرونا رو‌به‌رو شد؟ و در حوزه مسئولیت اجتماعی چه اقداماتی داشته است؟

گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا در فصل‌هایی جداگانه و مفصل به رفتار کاربران در خرید اینترنتی از دیجی‌کالا، نرخ رضایت مشتریان از عملکرد دیجی‌کالا در زمینه‌های مختلف، آمار و داده‌های مرتبط با فروشندگان مار‌کت‌پلیس (بازارگاه) دیجی‌کالا، بسترهای فناورانه دیجی‌کالا، کالاها و برندها و همچنین رویدادها و اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی دیجی‌کالا در سال ۹۹ پرداخته است.

گزیده‌ای از آمار دیجی‌کالا که در این گزارش  ارائه شده است:

  • بیش از ۴.۵ میلیون تنوع کالایی
  • بیش از ۱۵۰ هزار کسب‌وکار فعال در مارکت‌پلیس
  • همکاری مستقیم با بیش از ۸۲۰۰ نفر
  • بیش از ۳۰ میلیون بازدید یکتا در ماه از پلتفرم دیجی‌کالا
  • بیش از ۵۰ مرکز توزیع و انبار در سرتاسر کشور
  • ظرفیت پردازش بیش از ۶۰۰ هزار کالا در روز

بر اساس آنچه در گزارش دیجی‌کالا می‌خوانیم، ارائه گزارش و قصه پردازی با داده‌ها (storytelling with data) رویکردی‌ست که گروه دیجی‌کالا در راستای ارزش‌های محوری خود از سال ۹۸ در پیش گرفته است.

برای دانلود نسخه PDF گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا روی این لینک کلیک کنید.