بیشتر شکایات حوزه ICT همچنان مربوط‌به اینترنت است

بیشتر شکایات حوزه ICT همچنان مربوط‌به اینترنت است

طبق ‌آخرین آمارها در سامانه‌ی ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به آدرس https://195.cra.ir، ظرف ماه گذشته، بیشتر شکایات به‌خاطر مشکلات اینترنت ثبت شده است.

در انتهای ماه پیش گزارش شد که در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹، تعداد ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس در سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده است؛ به‌عبارتی، تعداد تماس‌ها ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده ظرف دو ماه پیش به‌میزان ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرد.

سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، همان زمان در این ارتباط گفته بود که با آغاز مجدد فعالیت شرکت‌ها و اداره‌ها، مصرف اینترنت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و روند کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد؛ بنابراین، باید به‌زودی شاهد رفع برخی مشکلات باشیم که با افزایش مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ نیز روند نزولی پیدا خواهد کرد. بااین‌حال آمار جدید منتشرشده در  سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

تعداد شکایات ثبت‌شده به تفکیک استان‌ها ظرف ماه گذشته را مشاهده می‌کنید:

شکایت از اینترنت

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ازمجموع ۳۷ هزار و ۶۲۲ شکایت ثبت شده در سال اخیر در سامانه ۱۹۵، تعداد ۲۸ هزار و ۲۷۱ مورد حل‌و‌فصل شده‌‌اند. در سال گذشته نیز بیش از ۷۵ درصد شکایات به نتیجه رسیده‌اند.

با رشد مصرف اینترنت در ایام شیوع ویروس کرونا، ۶۴ درصد شکایات مطرح‌شده در این زمان به نتیجه رسیده است.

آمار رگولاتوری

نکته‌ی جالب اینجا است که بیش از نیمی از شکایات مربوط به اینترنت بوده اما به تمامی آن‌ها هنوز پاسخ‌دهی درستی انجام نگرفته است.

آمار رگولاتوری

در حوزه‌ی خدمات تلفن همراه و موبایل حدود ۶۶ درصد شکایت‌ها خاتمه یافته‌اند.

آمار رگولاتوری

مشکلات مربوط به تلفن ثابت بیش از ۳ هزار مورد ثبت‌شده در سامانه را شامل می‌شوند که ۵۸ درصد پاسخ داده شده است.

آمار رگولاتوری

ارزش افزوده دیگر موضوعی بود که ۴۴ شکایت ثبت شده در سامانه را به خود اختصاص داده است.

آمار رگولاتوری

شکایت از دفاتر پیشخوان در ماه گذشته افزایش یافته؛ این درحالی است که به تعداد بسیار کمی از آ‌ن‌ها رسیدگی شده است.

آمار رگولاتوری

پست حوزه‌ای است که کمترین میزان شکایت را در این بازه‌ی زمانی دریافت کرده است.

آمار رگولاتوری

شکایت در حوزه‌ی تششعات نیز کاهش یافته و مجددا در این مورد نیز رسیدگی چشمگیر نبوده است.

آمار رگولاتوری