اختلال در دسترسی به نسخه تحت وب واتساپ در سراسر کشور

اختلال در دسترسی به نسخه تحت وب واتساپ در سراسر کشور

دیروز برخی کاربران ایرانی در فضای مجازی گزارش کردند که در دسترسی به نسخه تحت وب پیام‌رسان واتساپ با مشکل مواجه شده‌اند. آن‌ها می‌گفتند تنها با اتصال وی‌پی‌ان قادر به استفاده از نسخه تحت وب واتساپ هستند. ظاهرا این مشکل در کاربران اینترنت اپراتور ایرانسل پررنگ‌تر است.

نائب‌رئیس هیأت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به زومیت گفت که مشکلی در ارسال و دریافت فایل ایجاد شده؛ همچنین شرکت زیرساخت نقشی در ایجاد مشکل نداشته است. سجاد بنابی به خبرنگار زومیت گفت که این مشکل ازسوی شرکت مادر واتساپ، یعنی فیسبوک به‌وجود آمده و درحال رفع‌شدن است.

به‌گفته‌ی بنابی، مشکل روتینگ، مانع از دسترسی برخی کاربران و ارسال و دریافت فایل در نسخه تحت وب واتساپ شد؛ اما فیسبوک اطلاع داده که تا ۲۴ ساعت آینده، این مشکل حل می‌شود.

بااین‌حال، بررسی زومیت از سایت mxtoolbox که مجموعه‌ ابزاری برای بررسی عملکرد سایت‌های مختلف دردسترس کاربران قرار می‌دهد، اطلاعات دیگری را نشان می‌دهد. باتوجه‌به میزبانی نسخه‌ی تحت وب واتساپ در DNSهای فیسبوک و فیلتربودن این شبکه اجتماعی در کشور، احتمال دارد که دلیل عدم دسترسی کاربران و اختلال در نسخه‌ی تحت وب واتساپ، تغییر DNS نسخه‌ی تحت وب پیام‌رسان مذکور باشد.

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به سؤالی در همین‌باره در استوری حساب اینستاگرام خود نوشت: «مشکل نسخه‌ی وب و دسکتاپ واتساپ، ازسمت سرورهای آن‌ها است و ارتباطی به شبکه‌ی ایران ندارد. به‌طور مشخص، ترافیک این نرم‌افزار که ازسمت شرکت آمازون ارائه می‌شود، دچار اشکال است. همکارانم درحال پیگیری هستند اما هنوز ازسوی آن‌ها، زمانی برای رفع مشکل اعلام نشده است.»

آیا شما خوانندگان گرامی زومیت هم در استفاده از نسخه‌ی تحت وب واتساپ با مشکل مواجه شده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را دراین‌باره با ما درمیان بگذارید.